Australský instagramový účet sledují 3,2 miliony lidí. Co je na něm tak výjimečného?
Martina Mádlová
3. 9. 2018
Instagram a cestování jdou dnes ruku v ruce. Je mnoho nadšenců – cestovatelů, kteří pořizují nejrůznější fotografie a videa, která pak zveřejňují na svých účtech a mají menší či větší úspěch. Pak je tu ale jeden účet, který si nemůžeme nechat pro sebe. Jedná se o Instagram Cestovní ruch Austrálie. Jejich barevný svět je plný křehkých korálů, žraloků, velryb, skalních útesů, okouzlující flóry i surrealistickými pouštními scénami.
V současné době má účet přes 3,2 milionu sledujících a vykazuje meziroční nárůst o 20 % a 100 milionu zhlédnutí za měsíc. Je to tak nejoblíbenější světová značka v oblasti cestovního ruchu. Jaká je strategie úspěchu tohoto účtu? Podle Nicka Hendersona, globálního manažera sociálních médií v oblasti cestovního ruchu Austrálie, je to prý kombinace stop-in-your-stop obrazů, skvělých příběhů a smyslu pro humor.
Jaká je základní strategie?
Účet provozují nadšenci hlavně proto, aby isnpirovali lidi po celém světě k návštěvě Austrálie tím, že ukážou neuvěřitelné cíle i zkušenosti po celé zemi. Fotografie jsou pořízené ze všech koutů země od Velkého bariérového útesu a Uluru až po méně známá místa, jako je souostroví Buccaneer v západní Austrálii nebo ostrov Lorda Howea. Nejsou to jen obyčejné fotografie, ale také vyprávění zajímavých příběhů o místech, zkušenostech a cestovním ruchu. Lidé vidí, co vše mohou zažít, když navštíví Austrálii.
Jak vznikají fotografie?
Používá se kombinace obsahu generovaného uživatelem a obrázku a videí, které různě stránka získá. Uživatelům služby Instagram se doporučuje sdílet své fotografie z celé Austrálie pomocí hashtagů. Každým dnem se tímto způsobem dostává na 4000 kusů obsahu od turistů, provozovatelů cestovního ruchu i Australanů.
Co by měly fotografie zveřejňovat?
Obrázky, které jsou zveřejňovány, by měly být přesným znázorněním toho, co lidé během návštěvy uvidí. Nesmí tak být příliš filtrovány nebo upravovány. Cílem je prezentace úžasných provozovatelů cestovního ruchu a ohromující destinace v Austrálii. Lidé, kteří do země míří, milují místní pláže, jídlo, víno i zvířata, a proto tyto typy příspěvků tvoří základní prvek obsahové strategie.
Proč má účet takový úspěch?
Zveřejněné fotografie jsou opravdu autentické. Žádné upravené obrázky, které byste viděli v lesklých brožurách cestovních kanceláří. Zde můžete vidět skutečnou Austrálii.
Mezi nejúspěšnější sérii snímků patří ty ze Silvestra v Sydney. Vidět na vlastní oči ohňostroje na poslední den v roce v hlavním městě musí být skutečně nezapomenutelným zážitkem.
Mladý pár si splnil svůj sen a cestuje v dodávce po Austrálii. Proč byste je měli napodobit?
Jak by si měli počínat ostatní lidé, kteří si chtějí založit instagramový účet?
Nejdůležitější věcí je najít způsob, jak se vyhnout věcem, které lidé mohou vidět všude a mít originální a zajímavý obsah. Pokud vaše stránky vypadají úplně stejně jako všechny ostatní, lidé nebudou mít žádný důvod vás následovat. Váš účet by také neměl být mrtvý. Měli byste se aktivně zapojovat, komentovat či reagovat na příspěvky těch účtů, které jsou pro vás relevantní.
Pomůže vám to budovat vztahy s vlastníky ostatních účtů a najít příležitost pro křížovou propagaci. Musíte najít způsob, jak lidi povzbudit, aby vaše příspěvky sdíleli a označovali své zkušenosti.
Fotografie a tipy
Když dokážete zachytit obraz, který nějakým způsobem vyčnívá nad ostatní, je tu velká šance, že upoutá pozornost publika. Musíte se snažit lidi překvapit, rozesmát, rozněžnit či dojmout. Existuje několik základních principů, které můžete použít. Například fotografovat objekt, který obsahuje jasné barvy.
Každý obrázek, který obsahuje růžové a fialové barvy působí obzvláště dobře. Dobré je také udělat svůj obrázek orientovaný na výšku tak, aby pokrýval více plochy. Nemusí to znít nijak zvláštně, ale je v tom obrovský rozdíl.
A post shared by Australia (@australia) on
Používá tento úspěšný účet také Instagram Stories?
Ano, Instagram Stories používají provozovatelé účtu pravidelně. Podle Hendersona je to skvělý způsob, jak přímo zapojit publikum. Nedávno například požádali sledující o to, aby vyjádřili, co chtějí vědět o Austrálii. Přišly jim tisíce odpovědí.
Nejkrásnější místa na zemi: Pět rájů, které musíte navštívit
Oblíbené osobní příspěvky Nicka Hendersona
Vizuálně je to fotka žraloka a velryb u korálového pobřeží. On sám také miluje cestování i svou zemi. Jeho nejoblíbenějším místem je Velký bariérový útes. Je takřka nemožné udělat špatnou fotografii při plavání mezi barevným mořským životem a neuvěřitelnými korálovými útvary na útesu.
Jakou může hrát roli Instragram při rozhodování lidí?
Instagram rozhodně může hrát velkou roli při rozhodovacím procesu lidí o tom, kam chtějí cestovat. V návaznosti na zmiňovaný australský účet se zvedla návštěvnost míst jako je ostrov Rottnest v západní Austrálii či levandulové farmy v Tasmánii.
A post shared by Australia (@australia) on
Pokud hledáte nějaké méně známé australské území, kam se vydat?
Naprosto ohromujícím místem je Whitsundays v Queenslandu. I když je tato destinace dosti oblíbená, existuje mnoho neobývaných ostrovů, které čekají na své návštěvníky. Další krásná část Austrálie, která není tak známá, je poloostrov Eyre v jižní Austrálii. Části poloostrova jsou drsné, vzdálené a absolutně velkolepé.